This Is Not Chelsea Year ? Aku tetap redha...

Posted by KampungChelsea On Monday, December 06, 2010
Nak ditelan mati mak, nak diluah mati bapak.Tapi xbleh nak kemam pasal benda dah terjadi.

Sepanjang aku minat & tengok game2 Chelsea, aku rase musim ni yang paling teruk kite punya krisis.1 lagi, tak pernah aku tengok zaman2 dulu drop point lebih 3 minggu.Kalau adepun, tak sampai 2 minggu, dah kena fired.Contoh cam Scolari.Heran jugak pada zaman Jose Mourinho, result 1/2 je drop, tapi terus Jose blah takut kena pecat dari Roman.

Zaman Ancelotti bleh aku kate zaman "luar biasa".Krisis paling teruk adalah season ni.Assistant blah, key player injured tak henti2, pastu ade back-up plak tak leh harap & tak menjadi perfomancenya.Campur plak player star yang ade dah slow prestasi.Begitu juga dengan yang baru beli tak menunjuk sebarang peningkatan dari semase ke semasa.Yang lebih teruk lagi, baru je beli, terus je injured.Main tak berape banyakpun.Sial betulkan ? Ini salah management.Kesilapan melepaskan beberapa tonggak penting ke kelab lain juga adalah salah silap dari pengurusan.Membeli player cap ayam juga salah pengurusan.

Mengenai taktikal & perfomance player, memang dua2 salah.Kalau taktikal menjadi, tapi perfomance hampeh tak de guna jugak.CA perlu pandai buat pembaharuan sekarang ni.Die mesti dah tahu player2 Chelsea yang die gune sekarang adalah player2 di zaman Jose.Die kena sedar mengenai perkara itu.Jose sudah mempopularkan Didi,Lampard,Terry,Cech,Essien & seumpama dengannya. So CA kena buat revolusi mengenai player2 yang aku sebutkan itu.Nak lebih rasa dihargai, beli aje new player bulan Januari nanti.Baru puas hati gune player yang dicreatekan sendiri.Kena bijak gune player orang, sebab bile tak pandai nak didik nanti, takut kena kritik plak dengan orang yang terbabit, malu plak kang.Hope you know what i mean, CA.

Akhir kate, jika tahun ni bukan tahun Chelsea, maksud aku andai katalah musim ni Chelsea tidak ditabalkan menjadi juara liga atau pentas kompetitif yang lain, aku masih redha.Aku  tidak pernah menyesal menyokong Chelsea.Tapi jika benarlah satu musim itu kite tidak memenangi ape2, itu bukan Chelsea.Kite bukan skuad budak tadika, kite adalah skuad berpengalaman.Malulah kalau trofi league jatuh ke tangan team yang tidak sepatutnya menggengamnya.

P/S : Sempena dengan Awal Muharram esok, aku berharap golongan2 yang kurang ajar seperti fans Arsenal dapat menginsafi perbuatan mereka.Ade yang menyoal kenapa aku membuat provokasi kepada fans arsenal  dan jawapannya sangat mudah.Iaitu kerana sikap & tingkah laku mereka.Nak kritik tak de masalah, begitu juga dengan mengutuk.Tapi kena professional.Sikap kite tu kena matured.Kalau mengutuk dengan menggunakan perkataan2 yang kasar,lucah dan sbgnya sape yang tak marah bai ? Anda ingat saya suka2 nak provokasikan mereka tanpa ade sebab.Saya ade sebab kenapa saya berbuat demikian.Orang fitnah kite, & memberi tuduhan yang tidak tentu hala, sape yang tak rase bengang ? Anda bercakap senang kerana perkara ini tidak jatuh ke muka anda sendiri.Kalau anda ada blog & orang tersebut bukan sahaja menghina team faveret anda malah menghina & memfitnah anda sendiri, tentu anda akan berbuat perkara yang same seperti yang saya buat sekarang ini.Hanya dengan cara ini dapat menyedarkan golongan yang kurang ajar itu.Nak gune cara fikizal, itu bukan cara orang Islam.Anda jangan cube mengajar ape yang saya buat sekarang ini.I'm professional.Jika anda tidak pernah menyokong ape yang saya buat, anda tidak boleh mengajar saya.Please take note ape yang saya terangkan ini.Kepada golongan yang kurang ajar plak, aku nasihatkan agar ubah sikap.Jika anda tidak ubah sikap caci maki hamun anda kepada owner & juga die hard fan Chelsea yang lain, macam mana orang lain nak respek anda.1 lagi, berbudi bahasalah ketika bermesej dengan orang.Islam mengajar kite supaya menghormati orang lain dan bukan mencemuh mereka.

Peace no war.!
Renung2kan & selamat beramal.Wslm.

4 Response to 'This Is Not Chelsea Year ? Aku tetap redha...'

  1. galileo Said,
    http://kampungchelsea.blogspot.com/2010/12/this-is-not-chelsea-year-aku-tetap.html?showComment=1291646458970#c5524192439609040017'> December 6, 2010 at 10:40 PM

    This comment has been removed by the author.

     

  2. galileo Said,
    http://kampungchelsea.blogspot.com/2010/12/this-is-not-chelsea-year-aku-tetap.html?showComment=1291646574978#c7088217551029689765'> December 6, 2010 at 10:42 PM

    mmg terbaik lah post nie...
    summary yg ckup mantap...
    yg patut disalahkan mmg management pn...
    kelam kabut semacam je season nie...
    x sapot team lgsg..

    pasal fan arsengal tu...
    ko biarkan je...
    diaorg tu gersang nk cup yg bape lame ntah x mng...
    bdk2 tadika pn dh besar...
    kalo diaorg nk guna alasan pemain2 muda lg season nie xtau lah...
    ahhahah

     

  3. Adam Said,
    http://kampungchelsea.blogspot.com/2010/12/this-is-not-chelsea-year-aku-tetap.html?showComment=1291666740920#c5947819017193977511'> December 7, 2010 at 4:19 AM

    Hmm.. ak takut2 nti x lama lagi sume org x suke ngan pihak atasan dalam kelab.. jgn jadi cam liverpool da la, ex-owner yang 2 org amerika tu dibenci dan memburukkan pasukan..
    Minta2 jauh le.

     

  4. Anonymous Said,
    http://kampungchelsea.blogspot.com/2010/12/this-is-not-chelsea-year-aku-tetap.html?showComment=1291769556505#c4803952890462398414'> December 8, 2010 at 8:52 AM

    1. cayalah KC..pd aku y suka caci maki tu bkn fans arsenal... tp fans setan..(bkn MU).. org y sokong setan je y suke api2 kan org ni... sempena Tahun Baru Hijrah nji same2la kita maaf2kan org.. aku pon nak belajo maaf kan org neh.. KTBFFH.....

    2. Kalo season ni xdpt piala pon xpe... kami penyokong chelsea dah biase dgn kekalahan,kami dpt terima dan bangkit balik dari kekalahan. tp kami tetap akan setia menyokong team kami.. KTBFFH...

     


 photo imagetxt-9495669.png



 photo imagetxt-70216036.png

 photo 0617889c-c804-4db4-b933-4d1a5ca82661.jpg



 photo f3b7aca67ab8108c8a410097006ec9e5.gif

 photo imagetxt-35178103.png

2 In 1 Alex analisis André Schürrle andre villas-boas Andriy Shevchenko anugerah Ashley Cole avram grant azpilicueta big london derby biografi blablabla blues legends Branislav Ivanovic bruce buck capital one cup carling cup Carling Cup Preview Carlo Ancelotti carlo ancelotti dalam kenangan Cartoon Of The Week cesc fabregas chelsea tour Chit-Chat claudio ranieri community shield Daniel Sturridge david luiz Deco Didier Drogba diego costa dokumentari eden hazard Eksklusif erland johnsen europa league ex-player FA Youth Cup Fabio Borini facebook fair play fakta fernando torres Fesyen/Style Fifa Club World Cup fixture Flash Back Florent Malouda formasi Franco Di Santo Frank Lampard Friendly Match gael etock Gael Kakuta Galeri/Foto gambar gary cahill gol Guus Hiddink hangat hangit Head To Head Hilario Hot Discussion Info Kelab info kelab luar Injury News internationaleleh interview Islam Feruz istimewa Isu Panas Jack Cork Jadual Pra-Perlawanan Jeffrey Bruma jersi Joe Cole John Obi Mikel John Terry jose mario rocha Jose Mourinho Joseph Bosingwa Josh McEachran juan cuadrado Juan Mata Juliano Belletti kedudukan liga kelakar kem U-19 kenangan terbaik kevin de bruyne kontrak news kuala lumpur lari topik line-up LiveScore loic remy luahan hati lucas piazon Luiz Felipe Scolari malaysia friendly marco van ginkel mark schwarzer marko marin match international Match Stats Matej Delac Michael Ballack Michael Essien Michael Mancienne Miroslav Stoch Nemanja Matic Nicolas Anelka no more fa cup off-topic Official oriol romeu Oscar patrick van aanholt Paulo Ferreira pendapat dr supporter pengumuman penilaian pemain perutusan hari raya Peter Kenyon Petr Cech piala dunia Piala FA player ratings post-match pra-musim Pra-Perlawanan pre-match pre-season match Preview Match Preview Match Malam Ini profile Quaresma quote rafa benitez Ramires rasmi raul meireles Ray Wilkins Ricardo Carvalho roberto di matteo Roman Abramovich romelu lukaku Ron Gourlay Ross Turnbull rumours news rumours or not ryan bertrand Salomon kalou sam hutchinson samuel eto'o Scott Sinclair selebriti senarai pemain siri SiteMap sketsa Sketsa Perlawanan Skuad England stadium stamford bridge Statistik perlawanan Steven Gerrard suka-suki Sumber Rujukan table taktikal teka-teki terhangat dari kem sebelah thibaut courtois thorgan hazard tiket tips title race tomas kalas topik Transfer News UEFA Champions League uefa super cup ulasan aku Ulasan Perlawanan Ulises Davila Undian/Vote video Video Highlights/Gol willian world cup Yossi Benayoun youngster Youtube Yuri Zhirkov

 photo imagetxt-73598864.png

 photo imagetxt-69571176.png
 photo imagetxt-3183125.png