Akhirnya Seri & Kecewa...

Posted by KampungChelsea On Monday, December 21, 2009
Aku tak tahu nak cakap ape mengenai match ni.Team kite serba tak kena tadi.First half atau second half tetap same je permainan.Hanya sepakan penalti Lampard yang telah menyelamatkan maruah team kita daripada kekalahan.Aku tak mahu ulas banyak mengenai 3 kali sepakan penalti Lampard tadi sebab semuanya tidak berguna kerana kita telah mencatatkan keputusan seri yang sangat mengecewakan.Lebih mengecewakan aku lagi ialah kita kehilangan 2 mata berharga daripada match ini.Aku berharap kita dapat mencatat kemenangan yang bergaya dan mengungguli liga dengan 6 mata di bawah MU melalui match ini.Namun seri match tadi menjadi penghalang.Faktor-faktor yang bermain di minda aku selepas match tadi :

1)Drogba yang kita sentiasa harapkan bermain sangat teruk.Hanya 1/2 peluang/sepakannya yang boleh diambil kira melalui match tadi.Begitu juga dengan Joe Cole, banyak giler peluang tetapi disia-siakan.Namun aku pelik di bahagian striker, Ancelotti menggandingkan Drogba dan Kalou sedangakan aku tertanya-tanya di manakah Anelka ? Mungkin die injured atau sebaliknya.Ketiadaan Anelka sedikit merosakkan bahagian serangan chelsea dalam match ini.Kalou tidak memainkan peranan yang sebaiknya.

2)Aku mempersoalkan line up team kita dalam match tadi.Kenapa Carvalho masih boleh berada dalam kesebelasan utama tadi ? Kenapa tidak memasukkan Alex dan menggantikan Carvalho ? Carvalho tidak memainkan peranan dan tanggungjawab dengan baik dalam match ini.Asyik2 buat fault je.Mane formasi baru Ancelotti yang digembar-gemburkan oleh pihak Chelsea ? Sebab aku tengok kelainan line up chelsea hanyalah ketiadaan Anelka sahaja.

3)Barisan tengah tadi hanya Lampard sahaja yang berfungsi.Ballack,Malouda,Mikel,Joe Cole semuanya hancur dalam permainan tadi.Tahniah kepada Lampard kerana berjaya menjaringkan "3" penalti tadi.

4)Joe Cole bermain teruk di first half.Tapi yang aku pelik nape Ancelotti masih menaruhkan kepercayaan kepadanya di second half.Patutnya start je secind half tu Joe Cole patut digantikan.Why Deco tak main ? Die 2x ganda lebih baik dari Joe Cole.

5)Individu yang bermain bagus tadi ialah Sturridge dan Zhirkov.Tahniah kepada korang.Dan aku ucapkan takziah kepada Ancelotti kerana sampai je minit ke 70 baru nak masukkan Zhirkov.Zhirkov laju,bijak dan mempunyai penyudah yang mantap walaupun dia hanya bertugas sebagai pemain sayap kiri.Pergerakannya sangat bagus dalam macth tadi dan mungkin ramai di antara kita bersetuju untuk mengatakan bahawa Zhirkov bermain baik.Namun bagi Ancelotti masih ragu-ragu untuk memberikan dia peluang beraksi dan masih mempercayai Carvalho dan Ivanovic itu.

P/S : Akhir sekali kita seri dan drop 2 points.Jangkaan aku sentiasa tepay.Jika MU drop points,secara tak langsung atau langsung kita juga akan drop points gak.Walaupun tak kalah, tetapi aku rase sangat bengang,kecewa dan marah sebab team kita tidak mempamerkan persembahan yang bagus dan berkualiti dalam match ini.

6 Response to 'Akhirnya Seri & Kecewa...'

  1. BenG Said,
    https://kampungchelsea.blogspot.com/2009/12/akhirnya-seri-kecewa.html?showComment=1261356269378#c1229956725894413375'> December 21, 2009 at 8:44 AM

    ye la..drogba mcm x berguna match tadi..tp joe cole la paling mensia2 kan peluang..zhirkov bgus main die walapon leh main 15min je..aku rase next time kena buh zhirkov lebih..

    mmg keciwa..time leh nk jarakan point..time tu lak tersangkut

     

  2. Anonymous Said,
    https://kampungchelsea.blogspot.com/2009/12/akhirnya-seri-kecewa.html?showComment=1261371183834#c7329002523253515959'> December 21, 2009 at 12:53 PM

    mcm mna drogba nk bguna kalu bola pon xdpt kat dia..? dia dpt bola pon jrg, mmg ar nmpk cam trok gla dia main.. sigh. midfil yg trok ar smlm, kcuali lampard. 2nd half bru byk control sket. tp tu pon stkt kt tgh pdg je. tp still green leyh tdow je.. xda kena save pape pon. haih.

     

  3. Bio-Blu Said,
    https://kampungchelsea.blogspot.com/2009/12/akhirnya-seri-kecewa.html?showComment=1261376666904#c7921496143933650781'> December 21, 2009 at 2:24 PM

    draw lagi,kuciwa...

     

  4. Abang Singa Said,
    https://kampungchelsea.blogspot.com/2009/12/akhirnya-seri-kecewa.html?showComment=1261389355417#c8904361821753484286'> December 21, 2009 at 5:55 PM

    Sabar la adek umar.. baru seri .. abang yakin chelsea masih mampu bertahan. Joe cole perlu lebih yakin.. Abang baru-baru saja nak ikuti blog adek. Tapi yang adek ni pulak asyik pelik saje kenapa? sikit2 pelik, sikit2 tak tau, sikit2 bengang, Anelka tak ade dalam match pun adek tak tau?? macam mana boleh jadi blogger ni? Abang harap ada blog chelsea lain selain dari adek tapi abang tak jumpa jadi terpaksa jumpa blog adek pun abang sudah bersyukur. Belajar dulu untuk sokong chelsea .. penyokong-penyokong macam adek ini la yang orang akan perlekehkan kita kata penyokong mee segera. Abang tak nak dah kene tempias macam-macam sebab ada penyokong macam ini.Bila kalah atau seri kutuk tak bertempat, bila menang sanjung tak berbumbung. Ok la, abang harap adek terima komen abang secara positif.

    Blues forever.

     

  5. https://kampungchelsea.blogspot.com/2009/12/akhirnya-seri-kecewa.html?showComment=1261401328856#c7341229656986868505'> December 21, 2009 at 9:15 PM

    biler plak aku kutuk chelsea time die kalah n serinyer,aku cuma bagi pendapat and komen aku je,,abg singa,aku start sokong chelsea time aku form 4 lagi tu,skrg ni umur aku 19 tahun,aku dah tahu ape yang kureng and ape yang lebih ttg chelsea...aku bukannya fans sengal,biler menang berlagak,biler kalah kutuk2 teruk giler,ko pernah tgk aku kutuk chelsea teruk ker,aku cume kutuk care permainan team aku,ape salahnya,xkan la nak jadi team hebat xlah nak kena kutuk...n bagi artikel ni,ni hanya kritikan bernas bukan kutukan,
    ko kena paham maksud kutukan dan kritikan...

     

  6. mirul Said,
    https://kampungchelsea.blogspot.com/2009/12/akhirnya-seri-kecewa.html?showComment=1261582032447#c158550672826225863'> December 23, 2009 at 11:27 PM

    cayalah umar..aku suka cara ko buat blog..teruskan..

     


 photo imagetxt-9495669.png



 photo imagetxt-70216036.png

 photo 0617889c-c804-4db4-b933-4d1a5ca82661.jpg



 photo f3b7aca67ab8108c8a410097006ec9e5.gif

 photo imagetxt-35178103.png

2 In 1 Alex analisis André Schürrle andre villas-boas Andriy Shevchenko anugerah Ashley Cole avram grant azpilicueta big london derby biografi blablabla blues legends Branislav Ivanovic bruce buck capital one cup carling cup Carling Cup Preview Carlo Ancelotti carlo ancelotti dalam kenangan Cartoon Of The Week cesc fabregas chelsea tour Chit-Chat claudio ranieri community shield Daniel Sturridge david luiz Deco Didier Drogba diego costa dokumentari eden hazard Eksklusif erland johnsen europa league ex-player FA Youth Cup Fabio Borini facebook fair play fakta fernando torres Fesyen/Style Fifa Club World Cup fixture Flash Back Florent Malouda formasi Franco Di Santo Frank Lampard Friendly Match gael etock Gael Kakuta Galeri/Foto gambar gary cahill gol Guus Hiddink hangat hangit Head To Head Hilario Hot Discussion Info Kelab info kelab luar Injury News internationaleleh interview Islam Feruz istimewa Isu Panas Jack Cork Jadual Pra-Perlawanan Jeffrey Bruma jersi Joe Cole John Obi Mikel John Terry jose mario rocha Jose Mourinho Joseph Bosingwa Josh McEachran juan cuadrado Juan Mata Juliano Belletti kedudukan liga kelakar kem U-19 kenangan terbaik kevin de bruyne kontrak news kuala lumpur lari topik line-up LiveScore loic remy luahan hati lucas piazon Luiz Felipe Scolari malaysia friendly marco van ginkel mark schwarzer marko marin match international Match Stats Matej Delac Michael Ballack Michael Essien Michael Mancienne Miroslav Stoch Nemanja Matic Nicolas Anelka no more fa cup off-topic Official oriol romeu Oscar patrick van aanholt Paulo Ferreira pendapat dr supporter pengumuman penilaian pemain perutusan hari raya Peter Kenyon Petr Cech piala dunia Piala FA player ratings post-match pra-musim Pra-Perlawanan pre-match pre-season match Preview Match Preview Match Malam Ini profile Quaresma quote rafa benitez Ramires rasmi raul meireles Ray Wilkins Ricardo Carvalho roberto di matteo Roman Abramovich romelu lukaku Ron Gourlay Ross Turnbull rumours news rumours or not ryan bertrand Salomon kalou sam hutchinson samuel eto'o Scott Sinclair selebriti senarai pemain siri SiteMap sketsa Sketsa Perlawanan Skuad England stadium stamford bridge Statistik perlawanan Steven Gerrard suka-suki Sumber Rujukan table taktikal teka-teki terhangat dari kem sebelah thibaut courtois thorgan hazard tiket tips title race tomas kalas topik Transfer News UEFA Champions League uefa super cup ulasan aku Ulasan Perlawanan Ulises Davila Undian/Vote video Video Highlights/Gol willian world cup Yossi Benayoun youngster Youtube Yuri Zhirkov

 photo imagetxt-73598864.png

 photo imagetxt-69571176.png
 photo imagetxt-3183125.png