Kakuta untuk Schweni ? Setuju ?

Posted by KampungChelsea On Friday, October 08, 2010
Ya atau tidak , maybe transfer news window yang akan dibuka semual pada bulan Januari nanti akan menyaksikan satu transfer player star terbaik di dunia akan berhijrah ke England.

Player star yang aku maksudkan itu ialah Bastian Schweinsteiger atau senang kite panggil Schweni.Actually, news mengenai perpindahan Schweni ke kem kite sudah lama diheboh-hebohkan oleh pihak media.Cuma pada masa itu, ia nampak seperti rumours news apabila Bayern Munich layak ke Final UCL dan menjadi juara Bundesliga season lepas dan terus media2 di sana mengaitkan Schweni dengan kem kite.Sekarang ini, perfomance Bayern maybe tidak semantap dulu.Ura2 mengatakan Schweni dan isterinya, Sarah Brandner berhajat untuk berpindah dan tinggal di London.

So, ni chance terbaik kite untuk merekrut Schweni ?

Aku rase ini mungkin akan menjadi transfer player yang paling sulit coz bukan sahaja kem kite, malah Arsenal,Inter Milan dan beberapa kelab gergasi eropah yang lain juga berminat untuk mendapatkan playmarker Jerman itu.

Namun hanya satu cara yang mungkin akan merealisasikan transfer Schweni ini ke kem kite ialah dengan adanya sistem barter.Sistem barter bukan sahaja dapat memudahkan proses transfer player itu malah ia juga dapat menjimatkan kewangan serta dana dari pembaziran.

Untuk pengetahuan korang, kelab Bayern Munich berminat untuk membeli youngster berbakat kita iaitu Gael Kakuta dan mungkin mereka akan memasang jerat bagi Schweni untuk mendapatkan Kakuta.

So soalan dari aku, berbaloi kite melepaskan Kakuta ke Munich dan mendapatkan bintang terbaik Jerman iaitu Schweni pada transfer window bulan Januari tahun depan ?

Aku pasti ade di antara kita yang tidak bersetuju dengan sistem barter serta transfer tersebut.Gael Kakuta salah satu player muda yang sangat berbakat dan berpotensi tinggi untuk menjadi key player kite dan penghijrahannya ke Munich akan menjadi satu transfer yang malang untuk kem kite.Aku faham, Schweni salah satu midfielder terbaik di dunia, his passion, his experience, his passing namun untuk menukarkannya dengan Kakuta yang telah menjadi player muda serba boleh sekarang ini tersangatlah tidak berbaloi.

Kalau nak tukar dengan Turnbull/Hilario, aku on je.Tapi sekarang ni midfielder kite dah berlambaklah.Mikel,Essien,Ramires,Josh McEachran & Lampard.Kalau Schweni join kem kite, maybe salah satu midfielder kite yang lain kena "buang" lah.

P/S : Selepas Ballack & Deco pergi, aku sebenarnya teringin nak tengok gandingan Lampard dengan Schweni plak...World class midfielder bermain bersama-sama beb, sape tak nak tengok.!

1 Response to 'Kakuta untuk Schweni ? Setuju ?'

  1. Adam Said,
    http://kampungchelsea.blogspot.com/2010/10/kakuta-untuk-schweni-setuju.html?showComment=1286641894899#c7586984238815676356'> October 10, 2010 at 12:31 AM

    Hmm.. bagi ak la, rase2nya xde masalah nk dapat kn schweni ni klau nk tukar ngan kakuta. Lagipn schweni ni pn masih umur x hujung.

    Lagipn selain kakuta, masih ramai lagi midfield kita, ramires, josh, essien, mikel.. tu yang umur masih belum ujung lagi.

    Pape pn, if x dapat schweni pn xpe jugak, kakuta still lagi di kem kita. Not effect to our team

     


 photo imagetxt-9495669.png



 photo imagetxt-70216036.png

 photo 0617889c-c804-4db4-b933-4d1a5ca82661.jpg



 photo f3b7aca67ab8108c8a410097006ec9e5.gif

 photo imagetxt-35178103.png

2 In 1 Alex analisis André Schürrle andre villas-boas Andriy Shevchenko anugerah Ashley Cole avram grant azpilicueta big london derby biografi blablabla blues legends Branislav Ivanovic bruce buck capital one cup carling cup Carling Cup Preview Carlo Ancelotti carlo ancelotti dalam kenangan Cartoon Of The Week cesc fabregas chelsea tour Chit-Chat claudio ranieri community shield Daniel Sturridge david luiz Deco Didier Drogba diego costa dokumentari eden hazard Eksklusif erland johnsen europa league ex-player FA Youth Cup Fabio Borini facebook fair play fakta fernando torres Fesyen/Style Fifa Club World Cup fixture Flash Back Florent Malouda formasi Franco Di Santo Frank Lampard Friendly Match gael etock Gael Kakuta Galeri/Foto gambar gary cahill gol Guus Hiddink hangat hangit Head To Head Hilario Hot Discussion Info Kelab info kelab luar Injury News internationaleleh interview Islam Feruz istimewa Isu Panas Jack Cork Jadual Pra-Perlawanan Jeffrey Bruma jersi Joe Cole John Obi Mikel John Terry jose mario rocha Jose Mourinho Joseph Bosingwa Josh McEachran juan cuadrado Juan Mata Juliano Belletti kedudukan liga kelakar kem U-19 kenangan terbaik kevin de bruyne kontrak news kuala lumpur lari topik line-up LiveScore loic remy luahan hati lucas piazon Luiz Felipe Scolari malaysia friendly marco van ginkel mark schwarzer marko marin match international Match Stats Matej Delac Michael Ballack Michael Essien Michael Mancienne Miroslav Stoch Nemanja Matic Nicolas Anelka no more fa cup off-topic Official oriol romeu Oscar patrick van aanholt Paulo Ferreira pendapat dr supporter pengumuman penilaian pemain perutusan hari raya Peter Kenyon Petr Cech piala dunia Piala FA player ratings post-match pra-musim Pra-Perlawanan pre-match pre-season match Preview Match Preview Match Malam Ini profile Quaresma quote rafa benitez Ramires rasmi raul meireles Ray Wilkins Ricardo Carvalho roberto di matteo Roman Abramovich romelu lukaku Ron Gourlay Ross Turnbull rumours news rumours or not ryan bertrand Salomon kalou sam hutchinson samuel eto'o Scott Sinclair selebriti senarai pemain siri SiteMap sketsa Sketsa Perlawanan Skuad England stadium stamford bridge Statistik perlawanan Steven Gerrard suka-suki Sumber Rujukan table taktikal teka-teki terhangat dari kem sebelah thibaut courtois thorgan hazard tiket tips title race tomas kalas topik Transfer News UEFA Champions League uefa super cup ulasan aku Ulasan Perlawanan Ulises Davila Undian/Vote video Video Highlights/Gol willian world cup Yossi Benayoun youngster Youtube Yuri Zhirkov

 photo imagetxt-73598864.png

 photo imagetxt-69571176.png
 photo imagetxt-3183125.png