4 Sebab Kenapa & Mengapa Aku Benci Yossi Benayoun

Posted by KampungChelsea On Tuesday, June 15, 2010
Betul atau tidak, Yossi Benayoun khabarnya telah sign kontrak 4 tahun bersama kem kite.Bos kite, CA nampaknya sangat berminat dengan pemain Liverpool ini dan siap membelinya dengan harga 6 juta pound.

Boleh aku cakap 99% fans chelsea di Malaysia termasuk aku tersangatlah tidak menyukai kehadiran Yossi Benayoun di SB.Bagaimana pulak fans chelsea di luar negara yang lain ? Akupun tidak tahu.Tapi diharapkan mereka bersendapat dengan kita di Malaysia ini.

Kat bawah ni aku senaraiklan 4 sebab kenapa dan mengapa aku benci Yossi Benayoun :

1- Die pemain Israel.Pemain Yahudi.Atau sesuai aku sebut die "Pemain Yahudi Laknat.!"

2.Die tidak sesuai di Chelsea.Tidak sesuai untuk menggantikan posisi Joe Cole dan jugak Miroslav Stoch.Tempatnya hanya di Liverpool sahaja.Takpun di tanah jijiknya itu.

3.Umurnya sekarang 30 tahun.Aku dapat tahu CA & pihak pengurusan kem kite telah buat satu planning iaitu membuat satu kuota mengenai had usia pemain.Kate nak jana pemain mude,...so kalau beli si Yossi ini, mane janji planning baru kem kita itu ?

4.Posisinya iaitu attacking midfielder.Kat kem kite sekarang, posisi ini ade ramai player lain yang sesuai menjayakan posisi ini untuk next season.Florent Malouda,Nicolas Anelka,Salomon Kalou,Daniel Sturridge.Player2 mude seperti Gael Kakuta jugak tak de masalah nak handle posisi tersebut.

Kalau ketagih sangat nak beli pemain baru untuk menggantikan posisi Joe Cole, berlambak lagi player2 lain yang bagus seperti Angel Di Maria,Mesut Ozil,Kaka,Alexandr Pato,Sergio Aguerro,Sergio Canales, Rafael Van De Vart,Franck Ribery, Marik Hamsik dan seumpama dengannya.

Konklusinya yang dapat aku huraikan bagi entri ini ialah Stop and jangan beli YOSSI BENAYOUN.Aku lebih rela CA mengambil 3/4 player mude dari akademik kem kite dari membeli pemain Yahudi ini.

Sebelum ni aku pernah mengatakan kepada korang bahawa kita tak boleh campur adukkan politik,peperangan,agama dengan bola sepak.Tapi terus terang aku cakap, Yossi Benayoun tak sesuai bermain di kem kite.Bukan sebab die pemain Yahudi atau tidak, tapi aku tidak suka dengan cara permainan die.

Namun, jika transfer Yossi itu sukses, aku tak boleh nak bagi komen ape2 lagi.Yang aku boleh kate ialah Yossi benayoun "Player Chelsea 2010/2011" is most stupid,ridiclous and damned transfer player that i have seen and feel in Chelsea football"

P/S : Sepanjang WC 2010 ini, maybe aku akan kurangkan posting mengenai news chelsea.Aku hanya akan posting jika news tersebut hangat.Jika hangit, korang faham2 sahajalah erk.

6 Response to '4 Sebab Kenapa & Mengapa Aku Benci Yossi Benayoun'

  1. Jimie SC Said,
    http://kampungchelsea.blogspot.com/2010/06/4-sebab-kenapa-mengapa-aku-benci-yossi.html?showComment=1276612309260#c7869690345347965794'> June 15, 2010 at 10:31 PM

    adoii..bia btl...ak pn xsukela si bennayoun nie...

    ape halla C pg sign kntrak ngn si bennayoun nie...

     

  2. PuanNoh Said,
    http://kampungchelsea.blogspot.com/2010/06/4-sebab-kenapa-mengapa-aku-benci-yossi.html?showComment=1276613773444#c5256859343552550425'> June 15, 2010 at 10:56 PM

    akupun xske si benayoun neh...carilah player lain

     

  3. Akram Said,
    http://kampungchelsea.blogspot.com/2010/06/4-sebab-kenapa-mengapa-aku-benci-yossi.html?showComment=1276655108775#c6733979227229448003'> June 16, 2010 at 10:25 AM

    Aku setuju sangat kalo x beli benayoun....guna je player muda kem kita.

     

  4. millo Said,
    http://kampungchelsea.blogspot.com/2010/06/4-sebab-kenapa-mengapa-aku-benci-yossi.html?showComment=1276674371535#c4728609147821121397'> June 16, 2010 at 3:46 PM

    bdk yahudi gak chelsea nk adoi..
    kalo dia msuk gk chelsea, aku jual dia mse main FM 11 ;)

     

  5. Angah Said,
    http://kampungchelsea.blogspot.com/2010/06/4-sebab-kenapa-mengapa-aku-benci-yossi.html?showComment=1276677684519#c1360095380277094386'> June 16, 2010 at 4:41 PM

    yes,setuju 100%....
    boikot yahudi termasuk player bola sepaknya sekali....

     

  6. Adam Said,
    http://kampungchelsea.blogspot.com/2010/06/4-sebab-kenapa-mengapa-aku-benci-yossi.html?showComment=1276711830810#c4988941909591586316'> June 17, 2010 at 2:10 AM

    Aiseh, cam terdesak sangat eh sampai israel laknat ni nk diambik.

    Lagi bagus ambik2 team2 muda chelsea. Ini da season da, da la israel laknat, yahudi, season lak 2, perform pn bkn bagus sangat.

     


 photo imagetxt-9495669.png



 photo imagetxt-70216036.png

 photo 0617889c-c804-4db4-b933-4d1a5ca82661.jpg



 photo f3b7aca67ab8108c8a410097006ec9e5.gif

 photo imagetxt-35178103.png

2 In 1 Alex analisis André Schürrle andre villas-boas Andriy Shevchenko anugerah Ashley Cole avram grant azpilicueta big london derby biografi blablabla blues legends Branislav Ivanovic bruce buck capital one cup carling cup Carling Cup Preview Carlo Ancelotti carlo ancelotti dalam kenangan Cartoon Of The Week cesc fabregas chelsea tour Chit-Chat claudio ranieri community shield Daniel Sturridge david luiz Deco Didier Drogba diego costa dokumentari eden hazard Eksklusif erland johnsen europa league ex-player FA Youth Cup Fabio Borini facebook fair play fakta fernando torres Fesyen/Style Fifa Club World Cup fixture Flash Back Florent Malouda formasi Franco Di Santo Frank Lampard Friendly Match gael etock Gael Kakuta Galeri/Foto gambar gary cahill gol Guus Hiddink hangat hangit Head To Head Hilario Hot Discussion Info Kelab info kelab luar Injury News internationaleleh interview Islam Feruz istimewa Isu Panas Jack Cork Jadual Pra-Perlawanan Jeffrey Bruma jersi Joe Cole John Obi Mikel John Terry jose mario rocha Jose Mourinho Joseph Bosingwa Josh McEachran juan cuadrado Juan Mata Juliano Belletti kedudukan liga kelakar kem U-19 kenangan terbaik kevin de bruyne kontrak news kuala lumpur lari topik line-up LiveScore loic remy luahan hati lucas piazon Luiz Felipe Scolari malaysia friendly marco van ginkel mark schwarzer marko marin match international Match Stats Matej Delac Michael Ballack Michael Essien Michael Mancienne Miroslav Stoch Nemanja Matic Nicolas Anelka no more fa cup off-topic Official oriol romeu Oscar patrick van aanholt Paulo Ferreira pendapat dr supporter pengumuman penilaian pemain perutusan hari raya Peter Kenyon Petr Cech piala dunia Piala FA player ratings post-match pra-musim Pra-Perlawanan pre-match pre-season match Preview Match Preview Match Malam Ini profile Quaresma quote rafa benitez Ramires rasmi raul meireles Ray Wilkins Ricardo Carvalho roberto di matteo Roman Abramovich romelu lukaku Ron Gourlay Ross Turnbull rumours news rumours or not ryan bertrand Salomon kalou sam hutchinson samuel eto'o Scott Sinclair selebriti senarai pemain siri SiteMap sketsa Sketsa Perlawanan Skuad England stadium stamford bridge Statistik perlawanan Steven Gerrard suka-suki Sumber Rujukan table taktikal teka-teki terhangat dari kem sebelah thibaut courtois thorgan hazard tiket tips title race tomas kalas topik Transfer News UEFA Champions League uefa super cup ulasan aku Ulasan Perlawanan Ulises Davila Undian/Vote video Video Highlights/Gol willian world cup Yossi Benayoun youngster Youtube Yuri Zhirkov

 photo imagetxt-73598864.png

 photo imagetxt-69571176.png
 photo imagetxt-3183125.png